.

torsdag 15. april 2010

Arvet pult etter Oldemor

Slik så denne skatten ut når jeg fant den frem nedstøvet og mårspist på låven hos min far. Oldefar har laget den, og den har så masse sjarm!

FØR:


Den var jo ganske shabby da, hehe..

UNDERVEIS:

Skuffen til høyre er innvendig delt opp i 3 rom, praktisk og stilig!

ETTER:





(Kan trykke på bildene for og forstørre de)


Jeg pirket ut fugemassen i bordplaten, gav den en del strøk med maling, pusset den litt slitt, og til slutt skrev jeg "Olga Marie" som var min oldemors navn. Jeg har aldri møtt oldefar, så derfor ble det naturlig for meg og skrive hennes navn på skuffene. Er blitt utrolig glad i denne pulten.
Det er så mange gode minner knyttet til den!

Slik ser den ut nå, der den står i stuen, huff..

Jeg gleder meg til å ta den i bruk! :)

12 kommentarer:

Sheila Rosita sa...

Heia! :)

So flink du er da! :) Den vart kjempeflott!
Og så koslig med eit møbel med ei historie da! :) Eit nydelig arvestykke! Snill du er som minner din oldemor med navnet hennar på pulten! Skjønt! :)

Hea ein fin kveld!

Klem! :)

Martilie sa...

Hei,

Såå vakker den ble og ekstra koselig med gode minner knyttet til den! Helt skjønn..

Jeg var så heldig og mottok en Award igår og vil gjerne gi den videre til deg :)
Håper du vil ta imot den -den ligger på bloggen min..

Ha en flott kveld!

Tove

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Å den var fiiin☺ Og so fint av deg å skrive navnet til oldemor di på-smart og vakkert♥

Klem M♥

Ingvilds Englehjem sa...

Så utrolig fin den var og ble:) Skikkelig skatt det der!

Anonym sa...

SiljeMi ;-)

Du er bare såååå flink, jeg er så ufattelig stolt av deg!! At du skulle bli så opptatt av interiør, har nok forundret meg et par ganger. Men så tenker jeg tilbake på da du var ca 10-12 år, da du hadde dilla på småstein, å limet og laget "stæsj" i alle slags varianter. Benken din stod full av lysestaker o.lign... Kanskje du tilogmed har arvet litt interesse av meg?? Kos det ;-)


Iallefall huset deres, er så stiligt!! Kreative er dere begge 2!

Den benken/pulten, husker veldig godt da vi hentet den hos mormor (oldemor). Men, den ble gitt opp ganske snart, da det i den tida var "inn" å ha alt uten mailing, å den brunmalingen satt godt!! Tenk at du skulle få den så fint! Så stilig at du tilogmed minner mormor med å male inn navnet hennes på den! TØFT!!

Gleder meg til du får visst alt det andre du har laget/skapet/tryllet frem :-)

Stå på, men ikke glem studiene ;-)

Klem fra Mamma

Simones Country Home sa...

Oyyy så knalltøff den ble da. Flink du. ;o) Jeg har også fått masse gamle møbler, men har jo aldri tid til å begynne på de. hehe

Ha en super dag.

Klem Simone ;o))

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Shit!!!! Den ble helt rålekker!!! Fytti katta!! Stilig med skrift ♥

Morro du likte gulvet ♥ Kommer flere bilder , så da får du se helhetsbilder av gulvet .))

Ønsker dej en herlig helg ♥

Klem fra mej ♥

Minka sa...

Heisann..for ett nydelig oppussningsprosjekt, og sååå flott det ble, virkelig lekker ble den, heldige du som har arvet denne flotte pulten..Ha en flott helg, klems...

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Nydelig, du er så utrolig flink og inspirerende ! ♥ En vakker skatt ! ♥

Ønsker deg en nydelig fredag. Håper
solen skinner hos deg ! ♥

Klem Anette :)

Familien i Fjellborg sa...

For ett funn :)
den ble helt nydelig.
ønsker deg er fin fredag, klem anita s

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Spennende prosjekt, ble kjempefint!
Det er artig å forvandle gamle møbler, ekstra artig når det er et arvet møbel. Legger meg til som følger hos deg, du er selvfølgelig velkommen til det samme hos meg ☺ Klem fra fru Strøm

huset ved elva-elin sa...

Det var en kjempe fin pult, så gøy når det er noen i familien som har laget og brukt den.
Klem fra Elin