.

torsdag 27. oktober 2011

Malt og kvistlakket...

Det går i jobb og maling om dagen!
Litt gira på å bli ferdig nå kjenner jeg ;)


Kvist og sperregrunning på veggene. Skal etter hvert males antikk hvit. Gulvet skal males lysegrått.


Skal ha det helt hvitt i taket. Enda litt usikker på glansgrad.


Mange som spør om hva slags maling jeg bruker, og om jeg kvistlakker.. Til vanlig kvistlakker jeg alltid. Men nå som det er kommet en ny maling som heter "Kvist og sperregrunningen" fra Jotun, så har jeg valgt og prøve å kun grunne med denne på veggene. Litt også fordi at veggpanelen kun har bittesmå kvister, som jeg tenker at ikke gjør så mye.
Kvistlakker, og grunner i taket. Der er kvistene mye kraftigere, og jeg har ikke tenkt å male på ny der med det første! (TUNGT!)

Personlig synes jeg ikke det er så grusomt farlig om kvistene kommer litt igjennom. Men det må ikke bli for mye da,, hehe ;)

Skal bli ferdig i helga!
-Sakt, så gjort! (Med vegg og tak da) hihi...

10 kommentarer:

Hulda sa...

Ja, her ser man virkelig hvor flott det kommer til å bli! HERLIG!

Bergfrua sa...

Sperregrunn er fantastisk :)

Anonym sa...

Flink du er Silje:) syns vi skal ta en reunion med sykepleiejentan når det blir ferdig:)<3 klem fra ingrid :)

renate sa...

Jeg har også malt i dag! Men du må komme å se hvordan det blir, tenker på deg hele tiden og om at det skal bli grundig nok for inspektøren SIlje ;)

Simones Country Home sa...

Blir bra berta!!!

Men om du bruker oljemaling slipper du at det tørket tørt, altså for fort. å da slipper du værken grunne eller kvistlakk!!! :p Bare et tips fra ei som har malt x antall hus...hihi Jeg har glansgrad 80 i taket, men det har de sluttet med i oljemaling så der får man bare 40 nå, men det er fint det også. Jo mere det skinner jo mer åpent å lyst blir det. ;o)

Løkke til berta!

Klem Simone ;o)))

Anno 2009 Hjem og sånt sa...

Så moro å se. Litt av en jobb du har gjort altså. Blir skikkelig flott. Mursteinen bak ovnen er direkte lekker;).

Gleder meg til å se resten!.

God helg til deg.

klem fra Marilinn

Jan Kåre Rafoss sa...

Anbefaler deg å bruke schellakk. Har malt over flere vegger og skinner kvister igjennom ser den ikke fin ut.

Du kjøper lakken og mye annet til gamle hus her: http://moloas.com/Produkter/Maling_og_overflatebehandling/Olje_fernisse_og_voks/1512_Schellakk

Jan Kåre Rafoss sa...

Brukte altså vanlig kvistlakk selv og er ikke fornøyd!

MissMette sa...

Hei Silje :)
Dette blir aldeles nydelig ღ
Så flinke dere er som holder
på, for det er litt av en
jobb! Ønsker deg en riktig
fin helg. Klem fra Mette

LIVS LYST sa...

Helblanke kritthvite tak er helt nydelig! Anbefales ;O)

Oljemaling: 90 glansgrad (båtmaling altså)

Akrylmaling: det vet jeg ikke, men de har sikkert en skikkelig blank der også.

Sorry at jeg kommer med anbefalinger, men det er bare så fint at jeg måtte.... hihi. Dessuten blir det kjempe fint til litt mattere vegger og gulv.

Du er superflink!
Lykke til videre.

Liv ;O)