.

onsdag 27. november 2013

Adventskalender

O JUL MED DIN GLEDE!
Det nærmer seg advent med stormskritt! Imorgen er det innleveringsfrist for fordypningsoppgaven i Jordmorfaget. Den er FERDIG utskrevet i tre eksemplarer, klar til å bli postet og stemplet innen kl.12.00 imorgen. Det føles helt utrolig deilig! 2 mnd med oppgaveskriving er gjennomført og forbi. 
Det har gått vanvittig fort.


Nå derimot, venter 2 uker med praksis før juleferien står for tur. Jeg har hatt lyst til å pynte til jul i huset siden oktober. Men, min kjære mann har sagt at jeg må vente til advent. Når jeg først har ventet så lenge så skal jeg faktisk vente til advent. Jeg har foreslått for Rolf å innføre en ny tradisjon i år. En tradisjon om at vi hvert år skal pynte huset den første søndagen i advent, og ikke én dag før. Da iført finstasen, spise en 3 retters middag (som vi lager sammen) og spille koselig julemusikk med masse tente sterainlys. Høres idyllisk ut eller hva? Hehe,, jeg håper jo at det blir det også! Kanskje jeg kan knipse noen bilder til og med *knis*.


Mitt siste prosjekt i huset er en aldri så liten (eller stor) adventskalender. Jeg har igjen nyttet en av de gamle plankene fra min søsters hus, og forvandlet den til noe nytt. Jeg føler selv at den ble litt mer spesiell enn kalenderne de selger på Europris til 99,- kr. Stempelplate, sjablonger, litt maling og noen spiker var det som skulle til.


Jeg har alltid drømt om min egen adventskalender. Jeg husker fra barneskolen at jeg var grønn av misunnelse på mine venninner som viste frem gaver fra pakkekalenderen de hadde hjemme. Etter en lang stund fikk jeg og mine søsken mast oss til en gave hver søndag i advent, men det var liksom ikke det samme. Så ja kjære mamma,, vi hadde det vondt! NEIDA,, dette stemmer jo selvsagt ikke. Jeg kan ikke klage på en ting fra min oppvekst! Men, det har ført til at jeg nå har laget en kalender til Rolf, som heller ikke har hatt adventskalender før. 


Spennende! Det kan jo hende at det kommer noen barn etter hvert som kan overta gleden. Men foreløpig tror jeg Rolf gleder seg som en liten unge.


Jeg mangler enda å kjøpe noen gaver. Og med jobb imorgen og fredag så får jeg sette inn støtet på lørdag. Det må jo gå bra.


Adventskalenderen har alt kommet opp på veggen. Egentlig ikke lov, men jeg måtte få oversikt over hvordan jeg lå ann med innkjøpene. 


Ellers ligger jeg også uvanlig godt ann med julegavene i år. Det kan ha litt sammenheng med oppgaveskriving på PC´n og en del avsporinger og "pauser" med nettshopping. 

Håper dere alle har det bra, og ser like mye frem til Jul som det jeg gjør. Viktig å ta vare på hverandre <3 nbsp="" p="">

Stor klem fra meg

7 kommentarer:

Anonym sa...

Såg flott ut, håper du har husket å morrbehandle planken som så ut til å være full av små beboere, ellers kan være du får en lite hyggelig overaskelse om de flytter ut og inn til dere ;)

Anonym sa...

Hehe, Silje... Beklager at det ikkje blei pakkekalender da dere var små. Det var fordi vi sparte alle pakkene til julaften ;-)

Men dere fikk alltid de største sjokolade-adventskalenderne på markedet :-) Rakk ikkje å lage 96 gaver fordelt på dere 4, bare vent du, så vil du oppdage det :-)

Gratulerer med oppgaven, du er knalltøff <3

Love U, MUM

Siljes Hobbyrom sa...

Jeg tror varmepumpen og den tørre luftfuktigheten tar knekken på borebillene, så er ikke så bekymret for det :)

Hehe,, jeg forstår veldig godt mamma :) Kunne ikke hatt det bedre! Gleder oss til JULAFTEN <3

Anonym sa...

Så utrolig flink du er :) Sett litt på bloggen din nå, og her var mye fint.
Mvh Unn

Unknown sa...

Så herlig med innlevering:))
Og så flott kalender ♥ Heldige Rolf:))

Siljes Hobbyrom sa...

TUSEN TAKK <3

Mohamed Abdellatif sa...

كما ذكرنا مسبقا فان مؤسسة مكافحة الحشرات فى النبأ تعتبر من دون زيادة واحد من أفضل المؤسسات لمكافحة الحشرات بالخبر حيث تمتاز بانها تقضي على الحشرات بأفضل وأحدث وأكثر الأساليب امانا. والتي لا تسبب أي نفوذ سلبي في عملية القضاء علي الحشرات ولا تترك وراءها أي تخلفات عن عملية المكافحة والتخلص منها لهذا فهي من افضل المؤسسات كما ذكرنا.
شركة مكافحة حشرات بالمملكة
شركة مكافحة حشرات بالقصيم
شركة رش مبيدات بالخبر
شركة رش مبيدات بحائل