.

mandag 3. mai 2010

Gammelt vindu og gangen!

I fjord sommer satt jeg speil i et gammelt vindu. Var i fjøset til svigers og rotet, og der sto det jo flere gamle vinduer. Og Silje kunne bare forsyne seg :o)



Var ganske fuktskadet/myglet og flassete..



Fjernet en kant på baksiden slik at jeg kunne montere på plass et stort speil, istede for 8 små. Jeg sto med hammer og skrujern helt til Henry fant fram vinkelsliperen til meg. Da gikk det endelig unna..



Tok av malingen for så å male det på nytt.. Jeg angrer nok på dette nå. Skulle bare ha vasket det skikkelig, skrapt det og pusset litt.. Istede for hele denne jobben. Hadde nok blitt mer shabby også.



Satt inn bronsespeil! Mamma sin idé. Det er litt mørkere enn vanlige speil, og ser derfor mer gammeldags ut. Koster et par hundre mer,
men absolut verdt det :)










Har en del mørke ting i gangen. Mørke dører, mørke knaggrekker, og noe mørk pynt. Mye er midlertidig, men syntes det er helt greit foreløpig :o)

16 kommentarer:

Trine sa...

Kjempelekkert speil! Mulig jeg må "låne" den ideen selv, her skal også gangen under lupen de neste ukene ;) Ha en fin kveld!

huset ved elva-elin sa...

Så koselig gang, vindu speilet ble kjempe lekkert.
Klem fra Elin

Randi sa...

Så utrolig kult da! Passet perfekt inn i den fine gangen din. Så kreativ og flink du er:)

Ha en strålende uke!
Klem, Randi:)

Mona Christin sa...

Hei.

Nå er det rettet på. Jeg bare så et bilde av en lampe langt nede på bloggen din og antok at du hadde pusset den opp.

Vinduet ble kjempefint, men kan tenke meg at det var litt av en jobb. Men så lenge resultatet blir bra, vil jeg anta at det var verdt strevet.

Stor klem fra Mona C

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Å so fin og koseleg gang☺
Heldig som har fått tak i gamle vindu! Kjempelekkert som speil☺

Klem M♥

Fru Andersen sa...

Så flott! Jeg har jo funnet noen gamle vinduer og dette var en lur ide, skal gå litt i tenkeboksen men holder en knapp på at det ene vinduet blir et speil;-)

Den lysekronen i bakgrunnen der på veggen på det siste bildet var veldig flott, hvor har du kjøpt den? Det var så fint at den hang ut fra veggen slik!

Synes du har en kjempefin gang, kjekt med litt kontraster til alt det lyse!

Villasol sa...

Kjempelekkert speil! Så utrolig fin gang du har. Likte det entre bordet ditt!!!
Ha en fin kveld!

Ingunn

Audhild sa...

Så stilig vinduet ble som speil!!
Likte godt konsollbordet ditt og jeg, er det nytt eller gammelt?

Martilie sa...

Nydelig speil. Men jeg likte hele gangen -veldig!! Herlige kontraster!

Kjempestilig! En varm god velkomst for de som kommer innenfor :)

Natta og ha en flott tirsdag!


Tove

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei ♥

Jeg leste kommentaren inne hos mej , og ga beskjed videre , fikk tilbake mld fra Trine (husetpaalundethaugen) att det var nok feil Trinemor hehe ;))) Men hun skrev att hun kom sej heller ikke inn på den bloggen...

Det vinduet var utrolig lekkert!!!! Ja det var tøffest litt shabby synest jeg da....Men så når jeg så det med speil så syns jeg det ble skikkelig flott!!!

Så jeg trukke du skal angre på det , når resultatet ble så bra!!!!

Herlig å besøke dej vennen , flott blogg ♥

En flott dag ønskes ♥

Klem Hege ♥

Fro (Idyll på landet...) sa...

Hei!
Så koselig blogg du har! Jeg fant den via en annen, og har lagt meg til som følger! :)

Ønsker deg en fin dag!
Klem

Tove `blogg verden sa...

Så flott vinduet ble!! Skulle gjerne hatt et slikt ja : )
Ha en fin dag
klem Tove

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för din snälla kommentar. Vilket fint fönster du hittat, det blev lite jobb och göra det fint. Jag tycker det blev jättebra, snyggt med det mörka glaset. Och det passade fint över bordet i din hall.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Simones Country Home sa...

Heia.

Så lekkert da, skal finkjemme låven til pappa for vinduer selv. hehe

Takk for at du var med på give awayen min. Bedre lykke neste gang. ;o)

Klem Simone ;o)

Linn`s Lykke♥ sa...

Hei hei!
Takk for koselig hilsen inne hos meg!
Måtte inn å titte litt hos deg da..ble sittende å lese helt til første innlegg!! Kjempe flott blogg, jeg forelsket meg helt! Legger meg til som følger, for her er det mye inspirasjon å hente:)

Så utrolig stilig speilet ble! Passet perfekt i den flotte gangen!
Likte den gamle pulten til oldefar også!

Ha en fortsatt fin kveld! Klem

nasad sa...

their website find out here now find out here find out here now visit this site check over here