.

torsdag 19. desember 2013

Ny-sydde julegardiner og juleduk!

HEI OG GOD JUL!
Nå nærmer det seg virkelig julaften. Jeg har hatt fri i en uke, men ikke offisielt juleferie før idag. Det føles helt ubeskrivelig. Fordypningsoppgaven ble særdeles godt mottat, og jeg har gjennomført 3/4 av jordmorstudiet. Er ganske stolt egentlig,, hehe :o)



De siste dagene har jeg sittet å kost meg med sy-maskinen. Vi skal tross alt feire Julaften i huset vårt, så da MÅ det være julekoselig. Jeg var innom Panduro Hobby i Kr.Sand for noen dager siden og handlet stoff som skulle bli til gardiner og brikker/løpere.


To små gardin-lengder med blonder, 3 lifgarding, samt en brikke ble sydd. Foreløpig. 
Det er så koselig med rødt i hus.


 Den gamle julestjerna i vinduet er fra Svindland hvor jeg har vokst opp. Den passet ikke inn hos pappa lenger, så da var jeg rask med å få den med meg hjem. Jeg kunne sitte i timesvis å se på den når jeg var liten.


Forandringer fryder. 
Jeg liker liftgardinene, de er ryddige og "rene". Litt mer stress å sy, men nå har jeg tenkt å bruke de i mange år. Blir jeg lei av de kan jeg jo piffe dem opp litt etter hvert. 


I toppen på dem har jeg en helt tynn tre-list som jeg skrur i et par kroker til feste. I bunnene har jeg også en list, for at de skal henge litt finere.


På bandet står det -Chocolat-Cioccolato-Chocolat...osv. Det var dette jeg syntes passet finest til stoffet. De som det sto "God Jul" på syntes jeg var for sterke i rød-fargen. Men, det går jo en del i sjokolade også i jula, så fin tekst det!


Duken på stuebordet her er for ordens skyld kjøpt. Jeg mangler å sy et par løpere og ikke minst JULESTRØMPER. Det er jo tradisjon å spise godteri til frokost-lunch og middag på julaften, før kveldsmaten, nemlig julemiddagen, serveres!

Håper du har det fint der du er, og at julestemningen er like rundt hjørnet.
-JULEKLEM-

6 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så kreativ du har vært, og så fint det ble :))) Dette kan du !!

Juleklem fra Heidi ✰

Anonym sa...

Så flott det blei hos dere :)riktig God Jul til dere. Klæm fra Trønderfrua :)

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så flink du er!
Fin blogg har du også. Legger meg til som følger her jeg :)

God jul ♥

Jatte sa...

Så flink du er til og sy, ble kjempekoselig :D

Ha en fortsatt fin romjul,
Klemmer fra Jatte♥

Kort og Søm sa...

Så fine liftgardiner du har sydd :)
God romjul!

Unknown sa...

Fantasitisk blogg du har Silje!! Virkelig ..
E kom bare over den, i det jeg googla spreilvindu!
Har du instagram da jeg er en flittig bruker? ;)